tiistai 8. lokakuuta 2013

Patulla on asiaa

Patu, olet tänään kotona, vaikka pitäisi olla koulussa. Miksi?
- Koska mä olen kipeä. Mulla on kurkku kipeä ja vähän nuhaa. Huomenna mä kyllä menen jo kouluun.

Haastateltava uusine kampauksineen (kuva viime viikolta)

Oivoi. No mitäs oot tehnyt tänään?
- Pelannu.

Mitä oot pelannu?
- TF2 eli team fortress kakkosta. Siinä ammutaan tyyppejä.

No miltäs tuntuu olla pois koulusta?
- Tylsältä

Millasta koulussa on?
- Hauskaa.

Mikä siellä on hauskaa?
- Tehtävät. Maths eli matematiikka on kivaa. Plus-laskut erityisesti.

Onko koulussa joku tylsä juttu?
- Ei. Kaikki on kivaa. 

Kuka sun opettaja on tänä vuonna?
- Mr Thomas. On kiva kun on sama ope kuin viime vuonna.

Onko tänä vuonna jotenkin erilaista viime vuoteen verrattuna?
- Tänä vuonna on vähän helpompaa, kun tietää mitä pitää tehdä. Mä ymmärrän yleensä kaiken mitä pitää tehdä.

Mikä teidän ekan koulujakson nimi on?
- Healthy choices. Harjoitellaan mikä on healthy ja mikä unhealthy. Esimerkiksi jos polttaa tupakkaa, on pullea tai juo paljon alkoholia, on unhealthy. Terveelliset ruuat, urheilu, aikaisin nukkumaan meno ja hyvin nukkuminen on healthy. Mä elän välillä terveellisesti, välillä epäterveellisesti. Mä pelaan jalkapalloa, mut pelaan tiekoneella ja se on unhealthy.

Mitä ens viikolla tapahtuu koulussa?
Me lähdetään Trentoon koulun kanssa. En tiedä mitä siellä tapahtuu, joka kerta on erilaista. Siellä on jotain pelejä ainakin. Sinne on kiva lähteä, kun siellä on paljon tekemistä.

Onko sulla jotain uusia kavereita?
- Dominik on ainoa uusi kaveri. Kaikki muut on ollu koko ajan mun kavereita. Mun parhaita kavereita on Francesco, Edoardo ja Alessandro.

Mitä teet kavereiden kanssa? Missä tapaatte?
- Leikin hide and seekiä ja pelaan niiden kans. Koulun jälkeen mennään Giardino Scottoon ja sinne tulee kavereita. Nään kavereita myös koulussa ja joidenkin luona kyläilen. Perjantaina mä kävin leffassa Edoardon kanssa, me katottiin Smurffit 2 eli i Puffi due

Ikävöitkö vielä Suomeen? Entä Suomen kavereita?
- En mä enää paljon. Mut kavereita ikävöin kyllä. Ja kaipaan täällä vähän jalkapalloa, jota aion kyllä alkaa harrastaa.

Onko susta kiva lähteä tän vuoden jälkeen kotiin? Vai haluaisitko jäädä?
- On ihan. Ois kyllä ihan kiva jäädäkin.

Kiitos juttutuokiosta. Pikaista paranemista!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti