lauantai 8. helmikuuta 2014

Tikusta asiaa

Nyt ei millään irtoa kunnon päivitystä, mutta kolme irrallista uutisentapaista kyllä:

-- 1 --

Carrefourin kylmähyllyyn oli tehty tilaa rahkalle! Sing hallelujah! Tätä on odotettu. Tällä hetkellä tarjolla on kahta merkkiä, joista ensimmäisiä (Danone) testasin ja hyviä oli. Kohta mulla ei siis ole enää mitään syytä kaivata kotimaahan.

-- 2 --

Pienokaiseni sai kutsun (italialaiseen) HPV-rokotteeseen. Ymmärrykseni mukaan kyseessä on sama versio rokotteesta, joka Suomessakin 11-18-vuotiaille (?) tytöille annetaan. Näköjään kuuluu täälläkin rokotusohjelmaan, joten nyt vaan aikaa varailemaan, etenkin kun tytttäreni totesi, että "ennemmin mä kärsin ne piikit kuin sen taudin". Mut tuli tää kyllä vähän yllättäen, onks se muka niin iso jo? Ja edelleen musta on muutenkin yllättävää saada kaikenlaisia kutsuja italialaisten vakitarkastuksiin, rokotuksiin ja niin edelleen. Siis onko näin että terveydenhuoltosysteemi on täällä ihan yhtä kattava kuin Suomessa?!

-- 3 --

Putous kuuluu jälleen meidänkin lauantai-iltaan. Tänä vuonna Armi Toivanen on onnistunut luomaan hahmon, joka lasten mielestä muistuttaa kovasti mua... Siis ainakin "kuule kun en mä voi sulle karkiksi/peliksi/leluksi/jne muuttua", "ai-van" ja tanssimuuvit on kuulemma ihan yks yhteen Ymmi Hinaajan kanssa. Tiedätte siis kenet äänestätte voittoon, eikös*!

Tänään myös Jäbä käväisi meillä:


Ei mulla siis tosiaankaan muuta. Aamulla Itävaltaan, moi!

*Vaikka on se Antskukin kyllä meistä ihaana. Ja merimiehen mielestä Martin Niemi. Jokaiselle jotakin?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti